5 min przeczytaj

Coca-Cola Company, właściciel szóstej najcenniejszej marki na świecie, wreszcie wchodzi do branży kawiarni. Od dłuższego czasu firma dąży do całkowitej dominacji nad napojami. Przejście do biznesu kawiarnianego może być logicznym krokiem, ale dla ekspertów z branży było to ogromną niespodzianką. Chodzi o to, że Coca-Cola jest jedną z tych firm, które starają się skupić na swojej podstawowej działalności i rzadko dywersyfikują poza jedną konkretną branżą. Firma Coca-Cola żyła dotychczas tą strategią. Nie tak dawno temu korporacja nabyła udziały w BodyArmor, nowojorskim producencie napojów dla sportowców. Teraz chce jeszcze więcej, szukając projektu na pełną skalę. W piątek Coca-Cola Company ogłosiła zakup brytyjskiej sieci restauracji Costa Coffee za 5,1 mld USD.

Uważa się, że nabycie udziałów w Costa Coffee jeszcze raz zwiększy wzrost Coca-Coli

Według kierownictwa, przejęcie Costa Coffee nie dotyczy działalności restauracyjnej. Dyrektor Coca-Cola, James Quincey, oświadczył, że dzięki temu zakupowi firma uzyska dostęp do szerokiej gamy unikatowych produktów (w tym automatów sprzedających, sklepów na wynos, kawy mrożonej i palonych ziaren) oraz szerokiej sieci dystrybucji.

Coca-Cola może już pochwalić się ogromnym portfolio produktów i marek

Coca-Cola nie jest jednak jedyną marką żywnościową, która inwestuje w kawę. Starbucks i Nestle zawarły globalny sojusz strategiczny (co oznacza, że ​​Nestle będzie płacić Starbucks 7,2 miliarda dolarów na rynek, dystrybuować i sprzedawać kawę). JAB, firma stojąca za Peet's Coffee, niedawno zgłosiła przejęcie Pret A Manger. Kreug, również kontrolowany przez JAB, połączył się z Dr Pepper Snapple na początku 2018 roku.

Według Quincey, Coca-Cola nie zamierza otwierać nowych lokalizacji Costa Coffee w Stanach Zjednoczonych, ponieważ musiałaby konkurować z Starbucks. Zamiast tego firma będzie promować i sprzedawać inne produkty z etykietą Costa na nich. Costa ma ponad 4000 obiektów w 32 krajach. Obecnie firma produkująca napoje myśli o ekspansji w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Azji i Afryce. Eksperci uważają, że obecność detaliczna może być korzystna dla firmy jako całości.

W ciągu ostatnich 5 lat Coca-Cola rosła wolniej niż S & P 500

Czy nabycie wystarczy, aby uzupełnić wzrost Coca-Coli? Jedna z ulubionych postaci Warren Buffett, Coca-Cola, wykazała 15% wzrost w ciągu 5 lat, czyli poniżej średniego rocznego tempa wzrostu S & P 500 w tym samym okresie. Niektórzy uważają, że firma, która nie ma doświadczenia w dziedzinach związanych z kawą i wymaganych zasobów, nie będzie miała nowych konkurentów. Jeśli akwizycja okaże się sukcesem, Coca-Cola naprawdę stanie się potwornością napojów, sprzedając wszystko, od wody do kawy i napoje dla sportowców.

Oczekuje się, że cena akcji KO wzrośnie w dłuższej perspektywie, jeśli przejęcie zakończy się sukcesem. Jeśli nowy model biznesowy nie będzie cechował się synergią, cena akcji może stracić na wartości, a nawet wykazywać ujemny wzrost od dłuższego czasu z powodu utraty czasu i cennych zasobów.

Handluj tutaj

UWAGA: Ten artykuł nie jest poradą inwestycyjną. Wszelkie odniesienia do historycznych ruchów cen lub poziomów mają charakter informacyjny i opierają się na analizie zewnętrznej i nie gwarantujemy, że jakiekolwiek takie ruchy lub poziomy będą prawdopodobnie powracać w przyszłości.

OGÓLNE OSTRZEŻENIE O RYZYKU

Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiego utraty środków dzięki dźwigni finansowej.
Między 74 a 89% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD.
Powinieneś rozważyć, czy rozumiesz, jak działają CFD i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.


Źródło: IQ Option Blog (blog.iqoption.com)
Data publikacji: 2018-09-03 15:59:42

Uwaga: Artykuł został przetłumaczony przy użyciu sztucznej inteligencji w celach informacyjnych i promocyjnych. Zapoznaj się z oryginalnym artykułem z bloga IQOption na wypadek problemów ze rozumieniem artykułu. Istnieje ryzyko, że automatyczne tłumaczenie będzie zawierać błędy za które nie ponosimy odpowiedzialności.