12 min przeczytaj
Nie jest tajemnicą, że zjawiska Blockchain i kryptowaluty zmieniają cały przemysł. Rynki finansowe są najbardziej ewidentnymi korzyściami, ale co z przemysłem samochodowym? W poniższych liniach chcę pokazać, że producenci samochodów nie chcą trzymać się z dala od innowacji technicznych. Odkryjesz, jak firmy takie jak Daimler, BMW, Volkswagen czy Porsche badają zalety blockchain i crypto w różnych przypadkach użycia.
A więc, w jaki sposób producenci samochodów zastosują te nowe technologie? Jak dotąd możemy zauważyć, że niektórym z nich wcale nie brakuje kreatywności. Przeanalizujmy kilka przykładów tego roku:
Inicjatywa Open Blockchain dla mobilności
Większość partnerstw, premier i ważnych dla nas ogłoszeń dotyczy jednej lub dwóch partii, ale jedno ostatnie wydarzenie dalej i obiecał zmienić przemysł samochodowy na większą skalę. Na początku maja około 30 firm, w tym BMW, Ford, GM, Renault, IBM i Hyperledger, uruchomiło inicjatywę Mobility Open Blockchain Initiative lub MOBI. Konsorcjum zamierza zastosować technologię blockchain do różnych zastosowań w przemyśle samochodowym, od łańcucha dostaw po autonomiczne płatności.
Według nowej grupy, kierowanej przez byłego dyrektora finansowego Toyota Research Institute, Chrisa Ballingera, blockchain będzie badany pod kątem następującego wykorzystania Przypadki:
Porsche Panamera – pierwszy samochód do zastosowania Blockchain
Niemiecki producent samochodów Porsche, we współpracy z Berlinem oparty na starcie XAIN, testuje blockchain w samochodach Porsche Panamera. Automaker z siedzibą w Stuttgarcie oświadczył, że wdroży blockchain do autoryzacji dostępu do samochodu, mechanizmów blokujących i odblokowujących oraz nowych modeli biznesowych.
Przy pomocy aplikacji blockchain blokowanie i odblokowywanie samochodu zajmuje 1,6 sekundy, czyli sześć razy szybciej niż zwykle. Jeśli chodzi o autoryzację dostępu do samochodu, teraz właściciele pojazdów mogą go włączyć zdalnie.
W przyszłości Porsche może korzystać z technologii rozproszonej księgi rachunkowej (DLT) w innych przypadkach, takich jak jako autonomiczne pojazdy
Niemiecka firma stała się pierwszym na świecie producentem samochodów, który wdrożył i przetestował blockchain do samochodów.
Oliver Döring, strateg finansowy Porsche, skomentował potencjał tej technologii:
"Możemy użyć blockchain aby szybciej i bezpieczniej przekazywać dane, dając naszym klientom więcej spokoju w przyszłości, niezależnie od tego, czy pobierają opłatę, parkują, czy też potrzebują strony trzeciej, takiej jak firma kurierska, tymczasowy dostęp do pojazdu. "
Dodał, że firma jest gotowa przekształcić innowacyjne technologie w korzyści dla klientów.
Latem 2017 roku startup XAIN blockchain i sztucznej inteligencji wygrał pierwszy "Porsche Innovation Contest", Lea ving za około 100 wnioskodawców. Później przez ponad trzy miesiące współpracował z Porsche nad tworzeniem i testowaniem aplikacji blockchain.
BMW Exploring Blockchain do śledzenia Cobalt
Według Reuters, BMW współpracuje z londyńskim startupem Blockchain, Circulor, aby korzystać z technologii śledzenie kobaltu, metalu używanego do akumulatorów samochodowych. Aplikacja blockchain pozwoliłaby BMW upewnić się, że materiał kobaltowy jest wydobywany i transportowany w warunkach etycznych.
Obecnie ponad 65% dostaw kobaltu pochodzi z Demokratycznej Republiki Konga, gdzie 20% materiału jest wydobywane w sposób nieuregulowany warunki. Oznacza to, że praca dzieci i inne okropne praktyki mogą być rutyną. Producent samochodów luksusowych z Monachium chce mieć pewność, że jego pojazdy elektryczne używają tylko "czystego" kobaltu
W czasie okablowania projekt znajduje się na etapie eksperymentalnym. BMW testuje teraz blockchain do śledzenia wydobytego kobaltu w Australii, Kanadzie i kontrolowanych kopalniach Konga.
CEO Circulor, Douglas Johnson-Poensgen, powiedział agencji Reuters:
"Wierzymy, że ekonomicznie zacznij od źródeł, które nie stanowią problemu. Gdy system zostanie sprawdzony i działa na dużą skalę, można poradzić sobie z trudniejszymi przypadkami, takimi jak kopalnie rzemieślnicze. "
Pod koniec lutego 2018 r. Ogłoszono, że BMW zostało partnerem startupu blockchain VeChain, który również koncentruje się na wzmocnienie łańcucha dostaw.
Kryptowaluta Daimlera dla samochodów Mercedes
Niemiecki producent samochodów Daimler, który prowadzi słynną markę samochodową Mercedes-Benz, ujawnił projekt MobiCOIN na Światowym Kongresie Mobilnym 2018 w Barcelonie. Zwróć uwagę, że MobiCOIN nie ma nic wspólnego z inicjatywą MOBI, którą przedstawiłem powyżej.
Projekt reprezentuje cyfrową walutę oferowaną kierowcom, którzy przestrzegają zasad czystej jazdy. W tym momencie MobiCOIN jest na etapie eksperymentalnym, w którym bierze udział 500 kierowców. Mogą zarabiać MobiCOINs, generując wysoki "wynik środowiskowy", który zależy od płynnego hamowania, przyspieszenia i innych zasad eko-jazdy. Ostatecznie kierowcy mogą używać tych monet, aby kupić bilety na różne usługi i wydarzenia, takie jak tydzień mody w Berlinie lub finał MercedesCup.
Jonas Von Malottki , ekspert blockchain pracujący dla działu IT firmy Daimler, stwierdził, że DLT może mieć wpływ na mobilność.
"Blockchain, ze swoją zdecentralizowaną architekturą, otworzy modele biznesowe i zwielokrotni możliwości współpracy między dużymi i małymi graczami" dodał.
To nie pierwszy raz, kiedy Daimler odkrywa blockchain. Zeszłego lata niemiecki producent samochodów wydał roczną korporacyjną obligację o wartości 100 milionów euro, zwaną Schuldschein, w ramach pilotażowego projektu blockchain we współpracy z Landesbank Baden-Württemberg (LBBW).
Partnerstwo Volkswagena z IOTA
Kilka raportów , zwłaszcza w sieci społecznościowej Reddit, twierdzi, że IOTA stała się partnerem większej liczby europejskich firm, w tym Volkswagen. Wiadomości te wspierały projekt blockchain po ogólnej korekcie rynku kryptowalut.
Według doniesień niemieckie firmy Volkswagen, BOSCH i INNOGY, a także norweski elektroniczny system głosowania e-Voting, stały się partnerami IOTA. [19659003]
VW i IOTA uzgodniły partnerstwo na konferencji Bosch Connected World, gdzie podzieliły się swoimi opiniami na temat przyszłości inteligentnych samochodów i zdecentralizowanych systemów
Założyciel IOTA, David Sonstebo, wyjaśnił dlaczego stawiał przede wszystkim na niemieckie firmy:
"Zdecydowaliśmy się założyć Fundację IOTA w Niemczech ze względów strategicznych. Niemcy to serce Europy, a także centrum przemysłu i wiele międzynarodowych organów standardowych. "
Mimo pozytywnych wiadomości, IOTA nie mogła uniknąć negatywnego nastroju inwestorów, którzy obawiają się, że zespół odpowiedzialny za projekt zastosował jakąś pompę i upustów poprzez promowanie wprowadzających w błąd ogłoszeń. Mamy nadzieję, że partnerstwo z Volkswagenem nie jest częścią tego, przynajmniej dlatego, że źródła od producenta samochodu potwierdziły połączenie.
Inne przykłady projektów opartych na Blockchain angażujących producentów samochodów
Co ciekawe, większość najnowszych przykładów producentów samochodów badających blockchain odnoszą się do firm niemieckich.
W maju 2017 r. wiodące azjatyckie marki samochodowe wprowadziły na rynek kilka znaczących pilotów i projektów blockchain. Dlatego Toyota Research Institute, filia Toyoty Motor North America, ogłosiła, że współpracuje z MIT Media Lab i pięcioma innymi podmiotami w celu zbadania blockchain w zakresie rozwoju samochodów bez kierowcy.
W innym miejscu, Hyundai Pay z Korei Południowej, Oddział Internet of Things (IoT) firmy Hyundai Motor Company, w grudniu 2017 r., Przeprowadził wspólną ofertę monet początkowych (ICO) z Hdac Technology w celu wydania tokenów HDAC. Tokeny są używane do Hchac blockchain, kontraktu IoT i platformy płatności stworzonej przez Hdac Technology. Co ciekawe, założyciel firmy Hdac Technology, Dae-Sun Chung, jest wnukiem założyciela Hyundai Group Ju-Yung Chung.
W przyszłości możemy się domyślać, że firmy motoryzacyjne będą używać blockchain do samochodów bez kierowcy, do zarządzania dostawami i aplikacjami samochodowymi. Technologia będzie wielokrotnie integrowana z IoT i sztuczną inteligencją.
Kup teraz
UWAGA: Ten artykuł nie jest poradą inwestycyjną. Wszelkie odniesienia do historycznych ruchów cen lub poziomów mają charakter informacyjny i opierają się na analizie zewnętrznej i nie gwarantujemy, że jakiekolwiek takie ruchy lub poziomy będą prawdopodobnie powracać w przyszłości
OGÓLNE OSTRZEŻENIE O RYZYKU OSTRZEGAWCZYM
Usługi finansowe świadczone przez tę stronę internetową niesie wysoki poziom ryzyka i może spowodować utratę wszystkich funduszy. Nigdy nie powinieneś inwestować pieniędzy, których nie możesz utracić.
Źródło: IQ Option Blog (blog.iqoption.com)
Data publikacji: 2018-05-29 11:17:54
Uwaga: Artykuł został przetłumaczony przy użyciu sztucznej inteligencji w celach informacyjnych i promocyjnych. Zapoznaj się z oryginalnym artykułem z bloga IQOption na wypadek problemów ze rozumieniem artykułu. Istnieje ryzyko, że automatyczne tłumaczenie będzie zawierać błędy za które nie ponosimy odpowiedzialności.